کاردار جمهوری اسلامی در فنلاند ﻣﻰگوید به جنبش سبز ایران پیوسته است

          کاردار سفارت ایران در ﻓﻨﻠﺎند ﻣﻰگوید به جنبش سبز ایران پیوسته و در اعتراض به رفتار جمهوری اﺳﻠﺎمی با مردم ایران، از سمت خود استعفا داده است. حسین علیزاده، ساعت ٢٢:٥٠ روز شنبه در گفتگو با شبکهٔ خبری ﺑﻰﺑﻰﺳﻰ فارسی، خبر استعفای خود را تأیید نمود و افزود: "اسنادی محرمانه در دست دارم که نشان ﻣﻰدهد در انتخابات سال ١٣٨٨، تقلّب شده است. آنها را به زودی منتشر خواهم کرد و به همه نشان خواهم داد. البته ابتدا باید واکنش رژیم را بسنجم." وی در مورد شمار هواداران جنبش سبز در بدنهٔ سفارتخانهﻫﺎی جمهوری اﺳﻠﺎمی گفت: "من مدّتﻫﺎ از ایران دور بودهﺍم. امّا بر اساس خبری که دوستانم به من دادهﺍند، ٩٠ درصد آنها در هواداری از جنبش مردم ایران با من ﻫﻢعقیده هستند." حسین علیزاده در گفتگو با خبرگزاری رویترز نیز محمود احمدﻯنژاد را به "دزدی" در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته متهم کرد.

          رامین مهماﻥپرست، سخنگوی وزارت امور خارجهٔ جمهوری اﺳﻠﺎمی، در واکنش به استعفای حسین علیزاده به خبرگزاری فارس گفت: "مأموریت علیﺯاده ٢٩ مرداد ماه خاتمه یافته است." با این وجود، کاردار سابق جمهوری اﺳﻠﺎمی در ﻓﻨﻠﺎند به خبرگزاریﻫﺎ گفته است که در مورد استعفای خود، چند اﻯمیل تهدیدآمیز دریافت کرده است و به شدّت نگران است.

          حسین علیزاده، دومین نمایندهٔ جمهوری اﺳﻠﺎمی در اروپا ﻣﻰباشد که در اعتراض به رویدادهای پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری از مقام خود استعفا ﻣﻰدهد. محمدرضا حیدری، از نمایندگان جمهوری اﺳﻠﺎمی در نروژ نیز در ماه ژانویه ٢٠١٠ در حمایت از جنبش سبز ایران و اعتراض به "کشتار و شکنجهٔ جوانان" استعفای خود را اﻋﻠﺎم کرد.


1 دیدگاه:

Unknown گفت...

جناب آقای کاردار،قبل از اینکه دیر شود و سر جنابعالی را زیر آب نکرده اند،این اسرار را رو کنید.

ارسال یک نظر