"ندا به دست نیروهای خودشان کشته شده است"

          مادر شهید ندا آقاسلطان از مجامع بینﺍلمللی خواست تا قاتل فرزندش را بیابند. هاجر رستمی مطلق، روز گذشته در گفتگو با کمپین بینﺍلمللی حقوق بشر در ایران، پیگیریﻫﺎی خانوادهٔ آقاسلطان در مورد پروندهٔ قتل دخترشان را ﺑﻰنتیجه دانست و افزود: «هیچ حرفی ندارم به دولت بزنم. تمام این مدت سکوت کردهﺍم. فقط از دنیا ﻣﻰخواهم به داد من برسند و قاتل ندا را پیدا کنند. بچهﺍم را از دست دادهﺍم و زندگیﺍم دگرگون شده است.»

شهید ندا آقاسلطان
          مادر ندا آقاسلطان در این گفتگو از ﺗﻠﺎش گستردهٔ صدا و سیمای جمهوری اﺳﻠﺎمی برای تحریف واقعیت مرگ دخترش ﮔﻠﺎیه کرد و گفت: «تا به حال، سه بار فیلم درست کردهﺍند و هر بار، حرف قبلی خودشان را نقض کردهﺍند. تا آنجا که من مادر ندا هستم، ﻣﻰدانم او برای تظاهرات بیرون رفته بود و به دست نیروهای خودشان کشته شده است. غیر از این، چیز دیگری ﻧﻤﻰتواند باشد.»

          وی در خصوص اهداف این برنامهﻫﺎ به کمپین بینﺍلمللی حقوق بشر در ایران گفت: «ﻣﻰخواهند بگویند مملکت آزادی داریم، هرکس ﻣﻰتواند ابراز عقیده کند و آزادی تمام و کمال در مملکت ایران وجود دارد. امّا هیچ کس این دروغﻫﺎ را باور نکرده است، نه مردم ایران و نه مردم جهان. من که ﻣﻰدانم قاتل چه کسی است، ولی خوب، دولتیﻫﺎ این را قبول ﻧﻤﻰکنند.»

          خانم هاجر رستمی در مورد فشار مأموران امنیتی برای ضبط مصاحبهٔ تلویزیونی نیز گفت: «به من گفتند دولت، قاتل دختر شما نیست. به همین خاطر در تلویزیون یا هر جایی که ﻣﻰخواهید، بیایید صحبت کنید. گفتم من قاتل ندا را ﻣﻰشناسم و به همین دلیل، هیچ وقت در صدا و سیمای شما نمیﺁیم. گفتند شما به عنوان پدر و مادرش در این فیلم تقاطع حضور داشته باشید، من پاسخ دادم صدا و سیمایی که رئیسﺍش آقای ضرغامی باشد که گفته است ندا هنرپیشه بوده و فیلم بازی کرده است، من در چنین صدا و سیمایی نمیﺁیم.»

          ندا آقاسلطان، دختر ٢٧ سالهﺍی بود که در درگیریﻫﺎی روز شنبه ٣٠ خرداد ١٣٨٨ در تهران کشته شد و مرگ او در رسانهﻫﺎی جهان بازتاب گستردهﺍی یافت، به گونهﺍی که به نماد جنبش سبز ایران در سراسر جهان تبدیل شد. ٥ روز پس از مرگ ندا آقاسلطان، دکتر آرش حجازی در گفتگو با راشل هاروی (Rachel Harvey) خبرنگار بیﺑﻰﺳﻰ، دستان آلوده به خون را فاش کرد و با روشنﮔﺮیﻫﺎی خود، نقشهﻫﺎ و ترفندﻫﺎی نخﻧﻤﺎی سرکوبﮔﺮان را که ﻣﻰکوشیدند مرگ ندا را بر گردن سازمان مجاهدین خلق بیندازند، نقش بر آب ساخت. به دنبال آن، خبرگزاری جمهوری ﺍﺳﻠﺎمی (IRNA) که در بنﺑﺴﺖ سخنان آرش حجازی گرفتار شده بود، او را "نیروی بیگانه" خواند، سیّد احمد خاتمی مرگ ندا آقاسلطان را "برنامهﺭیزی اغتشاﺵگران" دانست و رسانهٔ عزّتﺍلله ضرغامی نیز گوشهﺍی از کار را بدست گرفت. امّا این ﺗﻠﺎشﻫﺎ، بیش از آنکه سودی را به دنبال داشته باشد، خانوادهٔ آقاسلطان را آزار داد و مادر ندا، هاجر رستمی مطلق، سخنان سیّد احمد خاتمی و عزّتﺍلله ضرغامی را تلخﺗﺮ و دردناکﺗﺮ از مرگ ندا دانست. یک ماه بعد از گفتگوی آرش حجازی با شبکهٔ خبری بیﺑﻰﺳﻰ، نام و نشان قاتل ندا نیز با افشاگری امیر فرشاد ابراهیمی، از نیروهای سابق سپاه پاسداران اﻧﻘﻠﺎب اﺳﻠﺎمی، آشکار شد. این فرد که عبّاس کارگر جاوید نام دارد، از اعضای هیأت رزمندگان اﺳﻠﺎم ﻣﻰباشد و علیرغم شکایت خانوادهٔ آقاسلطان، تا کنون بازداشت و یا به دادگاه احضار نشده است.

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر